به گزارش سینماپرس، خبرگزاری ایسنا ساعتی پیش مدعی شد صادقی که از شهریور سال ۹۲ همراه با حجت الله ایوبی (رییس سازمان سینمایی) وارد این سازمان شده و حدود یکماه پیش از این سمت کنارهگیری کرده بود سرانجام با موافقت ایوبی از این سازمان رفت. این در حالیست که از مدتها پیش نارضایتی ایوبی از عملکرد روابط عمومی این سازمان زمزمه می شد.
بر اساس همین گزارش گفته می شود در حال حاضر صادقی تا انتخاب شخص جایگزین، برای انجام امور جاری در ساعات اداری در سازمان سینمایی حضور دارد.
گزارش سینماپرس حاکیست رسول صادقی که پیش از این مسئولیت روابط عمومی در مراکزی چون خانه هنرمندان و مرکز هنرهای نمایشی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده دار بود و بیشتر در حوزه تئاتر فعالیتش مشهود بود، متأسفانه طی ۲۶ ماه حضور در دستگاه سینمایی کشور، تنها بیشتر در جایگاه یک مدیر تشریفات در کنار شخص رئیس سازمان سینمایی در اغلب برنامه ها ظاهر می شد و هیچگاه برنامه مشخصی از وی به عنوان مدیر برقراری تعامل سازمان متبوعه اش با اهالی سینما در عمل ارائه نگردید؛ بگونه ای که نام وی برای بسیاری از فعالان و حتی دست اندرکاران صنوف سینما بعد از گذشت دو سال همچنان ناشناخته است.
این در حالیست که انتظار می رفت اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی که به نظر می رسد از همان اوایل آغاز بکار دولت تدبیر و امید به یک اداره کوچک در این مجموعه تبدیل گردید با توجه به حساسیتهای موجود در عرصه مدیریت سینما و فراز و نشیب های فعالیت در این مسیر، با سیاستگذاری روشن و شفاف و فراتر از برگزاری جشن روز خبرنگار، ارسال دسته گل برای برخی خبرنگاران خاص و با فراهم نمودن شرایط بازدید مدیران سینمایی از برخی رسانه های همسو، از روشهای جدید حوزه ارتباطی بهره بیشتر برده و شرایط را برای ارتباط ذو سویه مسئولان سینمایی با رسانه ها مهیا می ساخت. هر چند که وظایف یک روابط عمومی ایده آل، بی شک فقط در حوزه رسانه ها محدود نشده و صادقی میتوانست برای جلب رضایت مدیر ارشد خود، فعالیت در سایر حوزه های مرتبط را نیز توسعه دهد.
در هر حال شاید همین انفعال باعث گردید که طی دو هفته اخیر و طی جدیدترین چالش میان ایوبی با رسانه های منتقد آنهم به خاطر ادای یک جمله تخریبی علیه دو برنامه «هفت» و «سینماپرس» در زمان برگزاری نمایشگاه مطبوعات کشور، سازمان سینمایی با حواشی متعددی روبرو گردد.
سینماپرس امیدوار است جایگزین رسول صادقی با تکیه بر اصول و مبانی علم روابط عمومی، گسترش تعامل با رسانه ها به ویژه منتقدان را سرلوحه کار خویش داده و بستر مناسبی را برای نزدیکی دیدگاههای متنوع سینمایی از طریق رسانه های جمعی فراهم نماید
نظرات